خرید قطعات الکترونیک با قیمت و کیفیت مناسب و ایجاد بستری مناسب جهت استفاده تولید کنندگان از انبار مازاد دیگر شرکت ها ، هدف اصلی در فروشگاه قطعات الکترونیک اکسترا پارت می باشد.  این مجموعه همواره می‌کوشد تا سفارش‌ها به بهترین نحو ممکن به دست خریداران محترم برسد. مطالعه دقیق قوانین سایت و راهنمای خرید ، جهت استفاده درست و بهینه از خدمات و کالاهای فروشگاه اکسترا پارت مارا دررسیدن به این هدف یاری می‌کند.

ورود کاربران به وب‌سایت فروشگاه هنگام استفاده از پروفایل شخصی، به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین فروشگاه اکسترا پارت است. توجه داشته باشید که ثبت هرگونه سفارش و یا تراکنش مالی در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین این فروشگاه از سوی کاربر است.

 

قوانین عمومی

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های فروشگاه اکسترا پارت منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. درصورتی‌که هر زمان در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و شرایط فروش این فروشگاه تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به‌روزرسانی می‌شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات فروشگاه اقدام نماید.


ثبت اطلاعات مشتریان

مشتری موظف است در هنگام ثبت‌نام و یا ثبت سفارش، مشخصات شخصی شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن تماس (تلفن همراه و تلفن ثابت با پیش شماره شهرستان) و آدرس و کد پستی کامل خود را با کیبورد فارسی به‌دقت وارد کند. همچنین ايميل و شماره تماس ثبت‌شده می‌بایست معتبر باشد تا بتوان در مواقع لزوم با مشتری تماس گرفت. بدیهی است درصورتی‌که اطلاعات مندرج در حساب كاربري مشتری صحيح نباشد، ‌مسئولیت هرگونه ناهماهنگی درروند ارسال سفارش، شامل (و نه محدود به) تأخیر، گم‌شدن و یا برگشت سفارش بر عهده مشتری بوده و هرگونه به ضرر و زیان احتمالی، متوجه کاربر خواهد بود.

خاطرنشان می‌گردد این فروشگاه به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.

 

ارتباطات الکترونیکی

با توجه به اینکه فروشگاه اکسترا پارت ، یک فروشگاه آنلاین می‌باشد، هنگامی‌که شما از خدمات آن استفاده می‏‌کنید و یا سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به فروشگاه ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به‌صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و درصورتی‌که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که فروشگاه به‌صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.

همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تائید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های فروشگاه از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد.

نوع کالا و تامین کننده

مشتری موظف است در هنگام سفارش به وضعیت (ارجینال ، غیر اصل) و نوع محصول (اکسترا پارت ، ریفربیشد،دست دوم و انبار مازاد)  که در صفحه توضیحات محصول درج شده است توجه داشته باشد. در صورت انتخاب اشتباه موارد فوق مسئولیت آن بر عهده مشتری می باشد .

 

مهلت تست و مرجوعی قطعات الکترونیک

در صورتی که خریدار بخواهد کالای خریداری شده از قطعات اکسترا پارت را مرجوع کند می بایست دلیل مرجوعی به تایید کارشناسان اکسترا پارت برسد تا کالای مشتری مرجوع شود.

قطعات انبار مازاد ، ریفربیشد و دست دوم دارای 72 ساعت مهلت تست پس از دریافت کالا می باشند .

در صورتی که مشتری  بخواهد از مهلت تست 72 ساعت استفاده کند می بایست تعداد مورد نیاز  قطعه برای تست را در بخش توضیحات خرید اعلام  کند. در این صورت فروشگاه تعداد مورد نظر را در بسته بندی جداگانه از تعداد کل قرار می دهد . مشتری پس از تست قطعات با بسته بندی تستی در صورت لازم به مرجوع نمودن قطعات به شرط مخدوش نکردن بسته بندی اصلی و در نظر گرفتن مهلت تست می تواند سفارش خود را مرجوع نماید.

فروشگاه پس از دریافت کالای مرجوعی حداکثر تا 48 ساعت بعد، مبلغ مشتری را با کسر مبلغ تعداد تستی به حساب بانکی با نام خریدار برگشت میدهد.

در صورتی که تعداد تستی توسط مشتری درج نشود ، فروشگاه تعداد حداقلی را به عنوان تست قرار می دهد.

 

قیمت‌ها و موجودی کالاها

کلیه قیمت‌های مندرج در سایت به‌روز و صحیح می‌باشد، برای سفارش عمده یک کالا بهتر است قبل از سفارش با بخش فروش هماهنگ نمایید. موجودی کالاها در صفحه محصول نمایش داده می شود ؛ در صورت نیاز به سفارش بیشتر از موجودی با فروشگاه تماس حاصل نمایید.

همچنین در صورت تغییر قیمت‌ها، سفارش‌هایی که قبل از تغییر قیمت ثبت و پرداخت ‌شده‌اند مشمول قیمت‌های جدید نخواهند شد مگر اینکه قیمت مندرج در سایت به دلیل خطای انسانی اشتباه درج‌شده باشد.

 

نحوه ثبت سفارش

ارسال سریع و دقیق سفارش‌ها منوط به ثبت و تکمیل سفارش در وب‌سایت فروشگاه می‌باشد. ازاین‌رو ثبت سفارش تلفنی خارج از حیطه اختیارات فروشگاه خواهد بود. شایان‌ذکر است به سفارش‌ها ثبت‌شده بدون تکمیل مراحل پرداخت و رسیدن به وضعیت «پرداخت تائید شده» (پرداخت به هر نوع که در فروشگاه قیدشده باشد) رسیدگی نمی‌گردد.

 

نحوه ارسال سفارش و هزینه‌های مربوطه

سفارش‌ها در شرایط عادی حداکثر طی یک روز کاری پس از تکمیل سفارش پردازش می‌گردند؛ در این حالت وضعیت سفارش به «در دست اقدام» تغییر می‌کند. این زمان در شرایط خاص و ایام پیک کاری، احتمال افزایش به دو یا سه روز کاری را خواهد داشت و در صورت تأخیر بیشتر از طریق ارتباطات الکترونیک به اطلاع مشتری خواهد رسید. زمان تحویل بسته به مشتری نیز بستگی به روش ارسال کالا دارد. سفارش‌ها ثبت‌شده طبق روشي كه در زمان ثبت سفارش تعيين می‌شود، ارسال می‌گردد و هزینه بسته‌بندی و ارسال سفارش‌ها بر عهده مشتری می‌باشد. هزینه بسته‌بندی به نسبت تعداد ردیف کالای خریداری‌شده، به هزینه ارسال اضافه گشته و در مرحله پرداخت به مشتری اعلام می‌گردد.

با توجه به اینکه تمام مرسولات بیمه می‌شوند، تمام مسئولیت‌ها و آسیب‌های احتمالی در حین حمل بر عهده طرف قرارداد حمل کالا بوده و هرگونه پیگیری بر عهده خریدار بوده و فروشگاه تنها بر اساس تعهد معنوی، در حد توان در این مسیر مشتریان را یاری خواهد کرد.

هزینه‌های حمل سفارش‌ها به عهده مشتری می‌باشد. انواع روش‌های حمل در مرحله ثبت سفارش نمایش داده‌شده و با توجه به نوع درخواست و سلیقه خریداران قابل انتخاب می‌باشد.

هزینه اخذشده برای ارسال با پست، به‌صورت متوسط محاسبه‌شده و در دو مبلغ ثابت برای پست پیشتاز و سفارشی به هنگام انتخاب شیوه ارسال به مبلغ پرداختی اضافه می‌گردد که شامل هزینه ملزومات بسته‌بندی و هزینه پستی می‌باشد که بدون در نظر گرفتن وزن مرسوله محاسبه شده است. روش ارسال با باربری (تحویل به اتوبوس‌های بین‌شهری) شامل هزینه ارسال بسته از دفتر فروش به شرکت باربری بوده و این فروشگاه اطلاع دقیقی از هزینه‌های حمل کالا ندارد. ارسال با تیپاکس تنها به شهرهایی که دفتر تیپاکس در آن‌ها فعال می‌باشد مقدور خواهد بود. همچنین امکان اضافه شدن هزینه بسته بندی برای هر سفارش نسبت به تعداد اقلام آن وجود دارد.

پس از ارسال ، وضعیت سفارش به «جمع آوری شده» تغییر می‌کند. درج کد رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، یک روز کاری پس از ارسال انجام خواهد یافت که پس‌ازآن وضعیت سفارش به «حمل شد» تغییر خواهد کرد.

به همراه تمامی سفارش‌ها یک نسخه برگ خرید مهردارارسال می‌گردد که در بردارنده اطلاعات خریدار مطابق آنچه در قسمت مربوطه حساب کاربری تکمیل نموده است، خواهد بود. بدیهی است پس از پردازش سفارش، امکان تغییر اطلاعات برگ خرید، تقسیم برگ خرید به چند بخش و نیز امکان صدور مجدد برگ خرید فراهم نخواهد بود. فایل الکترونیکی (فاقد مهر) برگ خرید سفارش‌ها، از قسمت «سفارش‌ها اخیر من / تاریخچه سفارش‌ها» قابل دانلود است.

 

روش‌های پرداخت

پرداخت مبلغ سفارش به دو صورت پرداخت آنلاين و پرداخت به‌وسیله فیش بانکی مقدور می‌باشد كه در زمان ثبت سفارش قابل‌مشاهده است. سریع‌ترین و امن‌ترین روش پرداخت به‌صورت آنلاین می‌باشد.

در روش پرداخت به‌وسیله فیش بانکی، می‌توانید با مراجعه به صفحه «شماره حساب ها» از اطلاعات حساب‌های بانکی مطلع شوید. توجه شود در روش پرداخت به‌وسیله فیش بانکی لازم است پس از واریز به حساب (به هر یک از انواع روشهای انتقال وجه بانکی یا آنلاین)، اطلاعات پرداخت به صورت تلفنی یا ایمیل به فروشگاه اعلام گردد.

 

پیگیری سفارش‌ها

وضعیت سفارش‌ها ثبت‌شده، در قسمت حساب من / تاریخ سفارش و جزِئیات »  قابل روئیت می‌باشد. تمامی سفارش‌هایی که تکمیل‌شده و به وضعیت «پرداخت تائید شده» رسیده باشند، در اسرع وقت پردازش شده و به وضعیت «در دست اقدام» تغییر وضع می‌دهند. این وضعیت نشانگر شروع عملیات جمع‌آوری سفارش می‌باشد. هرگونه تغییر در اقلام سفارش و یا اضافه شدن سفارش جدید، تنها در این مرحله و در صورت هماهنگی با دفتر فروش امکان‌پذیر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با دفتر فروش تماس حاصل فرمایید.

در صورت نیاز به هماهنگی در حین آماده‌سازی سفارش، با شماره تماس‌های اعلام‌شده از سوی مشتری تماس حاصل می‌گردد. در صورت بروز مشکلی در روند جمع‌آوری سفارش که به نظر کارشناسان فروش امکان ارسال بسته را صلب نماید و امکان تماس با مشتری نیز فراهم نگردد، سفارش به وضعیت «معطله» درآمده، مراتب به‌وسیله سایر ارتباطات الکترونیک به مشتری اعلام‌شده و تا تماس مشتری با فروشگاه، سفارش در این وضعیت باقی خواهد ماند.
پس از خروج بسته‌ها از انبار و تحویل سفارش به شرکت حمل کالا (پست، تیپاکس، باربری)، وضعیت سفارش به «جمع‌آوری شده» تغییر می‌یابد. بدیهی است هرگونه تغییر در محتویات سفارش در این مرحله امکان‌پذیر نخواهد بود.

کدهای رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، حداکثر یک روز کاری پس از ارسال در قسمت مربوطه درج‌شده و از طریق صفحه تاریخچه سفارش‌ها قابل‌دسترسی می‌باشد. پس از ورود این اطلاعات وضعیت سفارش به «حمل شده» تغییر می‌یابد.

دقت داشته باشید تغییر وضعیت سفارش به‌تمامی حالات مذکور از طریق ایمیل و پیامک (در صورت عدم مسدودسازی پیامک‌های انبوه) به اطلاع مشتری می‌رسد.

روش‌های ارسال سفارش

ارسال کلیه سفارش‌ها از دفتر مرکزی فروشگاه انجام می‌پذیرد. سفارش‌ها ثبت‌شده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین می‌شود، ارسال می‌شوند که مشخصات و زمان حمل مربوطه به تشریح توضیح داده می‌شود. نکته مهم اینکه حداکثر وزن بسته برای ارسال با پست 10 کیلوگرم می‌باشد که در صورت بیشتر شدن وزن، مراتب برای تغییر نوع ارسال به پس‌کرایه به اطلاع مشتری رسیده و مبلغ پرداختی برای هزینه پست عودت داده می‌شود.

پست پیشتاز

زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش 1 تا 3 روز است كه برای مراكز استان 1 تا 2 روز، ‌شهرستان‌های بزرگ 2 تا 3 روز و شهرهای كوچك و روستاها 3 روز می‌باشد. هرگونه تأخیر در این زمان‌بندی بر عهده شرکت پست بوده و خارج از مسئولیت فروشگاه می‌باشد. مرسولات ارسالی با پست از «سامانه رهگیری مرسولات پستی» قابل رهگیری می باشند.

 

پست سفارشی

زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش 1 الی 7 روز است. دقت داشته باشید به دلیل حمل بسته‌های بزرگ با این روش، امکان صدمه دیدن قطعات در حین حمل زیاد می‌باشد، ازاین‌رو توصیه می‌گردد برای سفارش‌ها حساس به ضربه از این روش استفاده ننماید.

تیپاكس

تیپاكس یک شركت حمل‌ونقل خصوصی است كه تنها در برخی شهرهای ایران خدمات‌رسانی می‌کند (شهرها و شهرستان‌های بزرگ )زمان حمل اعلامی شرکت تیپاکس در این روش 1 تا 2 روز است و هزینه حمل بسته‌ها نیز با توجه به وزن بسته‌ها تعیین می‌شود. در این روش بسته‌ها به‌صورت پس‌کرایه ارسال می‌شوند و به این معنی كه تنها هزینه خدمات در زمان سفارش دریافت می‌شود و هزینه حمل بسته در زمان تحویل بسته به مشتری از وی دریافت می‌شود.

 

باربری و ترمینال

در این دو روش نیز همانند تیپاكس بسته‌ها به‌صورت پس‌کرایه ارسال‌شده و امکان ارسال بسته‌ها به تمام شهرهای کشور مقدور می‌باشد. تمامی سفارش‌ها در این روش به‌صورت پیش‌فرض تحویل انبار شرکت‌های مسافربری (ارسال با اتوبوس) می‌شوند. در صورت تمایل به ارسال با باربری خاص، پس از هماهنگی و در دست داشتن اطلاعات تماس آن باربری در شهر تهران، با دفتر فروش تماس حاصل فرمایید.

 

ارسال با پیک

این روش تنها مختص محدوده شهر تهران می باشد. محدوده ارائه خدمات بسته به پیک می باشد.سفارش‌هایی که تا قبل از ساعت 12:00 روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته ثبت‌شده باشند (با تعداد کالای متعارف) همان روز پس از ساعت 15 ارسال خواهند شد. هزینه ارسال با این روش بر عهده مشتری می‌باشد. بدیهی است روزهای تعطیل رسمی خارج از این شرایط است.

 

نكته مهم: 

تمامی بسته‌های ارسالی به‌صورت کاملاً استاندارد و بر اساس ضوابط تعریف‌شده برای بسته‌بندی تحویل پست (پیشتاز و سفارشی) و تیپاكس شده و در زمان ارسال بیمه می‌شوند، اما این بیمه تنها شامل عدم تحویل به گیرنده، به‌واسطه مفقودی، ‌آتش‌سوزی و ... بوده و در صورت كوتاهی و حمل نامناسب شرکت‌های فوق، ‌هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.

 

لغو سفارش‌ها و شرایط برگشت وجه

درصورتی‌که پرداخت سفارش انجام شود،‌ حد اکثر تا 12 ساعت پس از ثبت آن و در صورتی که سفارش پردازش نشده باشد (به وضعیت «در دست اقدام» درنیامده باشد)، می‌توان درخواست لغو سفارش را داد (فقط به‌صورت تلفنی) و کل هزینه را پس گرفت. در غیر این صورت مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.

 

برگشت خوردن سفارش

درصورتی‌که بسته پس از ارسال به مبدأ برگشت بخورد،‌ علت برگشت بسته بررسی می‌شود و در حالتی که علت آن عدم حضور شخص در زمان تحویل و یا اشتباه بودن مشخصات گیرنده (آدرس، تلفن، کد پستی و نام) باشد، خریدار موظف به پرداخت مجدد هزینه ارسال خواهد بود. امکان تغییر روش ارسال در این حالت وجود خواهد داشت.

 

سیاست قیمت‌گذاری

قیمت های درج شده برای قطعات انبار مازاد به صورت حداقل در نظر گرفته شده و شامل تخفیف نمی باشند .

همچنین تعداد حداقل سفارش نیز برای این قطعات وجود دارد .

جهت دریافت تخفیف در خریدهای عمده، از بخش قطعات اکسترا پارت  می‌توانید پس از تکمیل سفارش به روش پرداخت «پرداخت با فیش بانکی» با دفتر فروش تماس حاصل فرمایید تا پس از بررسی سفارش، تخفیف لازم اعمال گردد.

همین‌طور به‌صورت منظم برخی کالاها در بخش «فروش ویژه» قرار می‌گیرند که تنها با تکمیل سفارش خود در بازه زمانی فعال بودن این تخفیف‌های موردی، می‌توانید از آن بهره‌مند گردید.

 

شرایط استفاده از کالا و خدمات فروشگاه

خریدار متعهد می‌گردد بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران از کالاهای فروشگاه استفاده نماید، مسئولیت هرگونه استفاده غیرقانونی از اقلام ارائه‌شده در وب سایت فروشگاه متوجه خریدار بوده و در صورت نیاز به مجوز برای استفاده از یک کالای خاص، خریدار می‌بایست شخصاً نسبت به دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح اقدام نماید.

 

تغییر شرایط و قوانین

حق تغییر شرایط و قوانین در هر زمان برای فروشگاه محفوظ می‌باشد، بدیهی است پس از تغییر شرایط و قوانین نسخه جدید از طریق وب‌سایت فروشگاه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

 

قوه قهریه

تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل‌اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه (مانند و نه محدود به: سیل، زلزله، آشوب و ...) فروشگاه هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.